Ο Γενικός Γραμματέας  Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης  απαντά στις ερωτήσεις του Transportationgr για την Ηλεκτροκίνηση.

1)    Πιστεύετε ότι η ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα θα διευκολύνει τους ποδηλάτες  ;
Η Αθήνα όπως και όλες οι ελληνικές πόλεις έχει πολύ συγκεκριμένα οδικά χαρακτηριστικά με βασικότερο το μικρό εύρος των οδών, ακόμη και των κεντρικών αρτηριών. Ταυτόχρονα, έχει έλλειψη πρασίνου και ανοιχτών χώρων που θα βελτίωναν το μικροκλίμα του αστικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, ο Έλληνας είναι ακόμα πολύ στενά συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του και κινείται στον δρόμο με αρκετή αυτάρκεια. Ο ποδηλάτης είναι ευάλωτος. Είναι εκτεθειμένος στις καιρικές συνθήκες και στην κίνηση των μηχανοκίνητων μέσων. Για να αυξήσουμε τους ποδηλάτες στον δρόμο πρέπει επομένως να υλοποιήσουμε ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, με συνέχεια, ελκυστικότητα, με την απαραίτητη σήμανση, και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που θα εξασφαλίσουν την κίνηση των ποδηλατών με ασφάλεια και θα δώσουν το χρονικό περιθώριο σε όλους τους χρήστες του δρόμου να συνηθίσουν στην ποδηλατοκίνηση και να προσαρμοστούν στις νέες αυτές συνθήκες.

2)    ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ στην Ελλάδα

·        Υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές να τη στηρίξουν

·        Μπορεί η ελληνική οικονομία να τη στηρίξει

·        Μπορούν να ανταποκριθούν οι Έλληνες πολίτες ;

·        Μπορεί το υφιστάμενο δίκτυο της ΔΕΗ να την υποστηρίξει
Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμη στο ξεκίνημά της στην χώρα μας. Ωστόσο πρέπει να γίνει κατανοητό ότι είναι απαραίτητο να τη στηρίξουμε και να την προωθήσουμε. Από πλευράς ΥΠΕΝ, κάνουμε ότι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι η αγορά θα λειτουργήσει ομαλά και ανοδικά, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε με πόρους την τοπική αυτοδιοίκηση για να ικανοποιήσει τις ανάγκες δημιουργίας ενός αξιόπιστου δικτύου φόρτισης. Μέσα από υγιή ανταγωνισμό, η οικονομία μπορεί να ανταποκριθεί με ασφάλεια. Για τους πολίτες, καθώς και για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, για τους κατόχους ταξί, για τις ειδικές ομάδες (πολύτεκνους, ΑμεΑ κλπ) έχουν εκπονηθεί μια σειρά από κίνητρα τα οποία αναμένεται να συμβάλουν στην αλλαγή του στόλου των συμβατικών οχημάτων με υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα μέσα στο νόμο υπάρχουν όλες οι απαραίτητες διατάξεις που αφορούν την εγκατάσταση φορτιστών τόσο στις οικίες όσο και στις επιχειρήσεις αλλά και στον δημόσιο χώρο. Η νέα τεχνολογία θα βοηθήσει πολύ και τον κάτοικο και τον επισκέπτη να έχει όλη την απαραίτητη πληροφορία για το ηλεκτρικό του όχημα. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο το Ι.Χ. αυτοκίνητο. Αφορά και τα ΜΜΜ, τα ταξί, τα τουριστικά λεωφορεία, τα εταιρικά λεωφορεία και αυτοκίνητα και φυσικά τα ποδήλατα και τα ποδήλατα που μεταφέρουν προϊόντα της εφοδιαστικής αλυσίδας (cargobikes). Ένας φορτιστής Η/Ο δεν είναι πλέον κάτι τόσο ιδιαίτερο, συνεπώς ο ΔΕΔΔΗΕ, θα υποστηρίξει με επιτυχία το εγχείρημα.

3)    Μπορεί η  Αθήνα να γίνει smartcity ;
Φυσικά μπορεί όπως και όλες οι ελληνικές πόλεις. Έχουμε ήδη πόλεις που είναι πολύ μπροστά, που μας αποδεικνύουν ότι υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες, οι οποίες έχουν στόχο να διευκολύνουν την καθημερινότητα του πολίτη και την λειτουργία των υπηρεσιών και της διοίκησης προς όφελος του κοινού καλού. Η νέα τεχνολογία μπορεί να μας εξοικονομήσει χρόνο πολύτιμο για οποιαδήποτε άλλη δράση και ενέργεια και γι’ αυτό δεν πρέπει να αφήνουμε την ευκαιρία αυτή ανεκμετάλλευτη.

4)     Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι το επόμενο βήμα ;
H ηλεκτροκίνηση δεν είναι πλέον εξαγγελία, αλλά νόμος του κράτους, και η πλατφόρμα ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ είναι το επόμενο βήμα της δέσμευσης του ΥΠΕΝ για να στηρίξει πολίτες και επιχειρηματίες ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν Η/Ο, με ή χωρίς απόσυρση του συμβατικού τους οχήματος. Η επιτυχία του προγράμματος είναι πολύ μεγάλης σημασίας για τους στόχους μας για την κλιματική ουδετερότητα και τις πράσινες μεταφορές. Οι ενδείξεις που έχουμε μέχρι στιγμής δείχνουν ότι θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση και είμαστε πάντα έτοιμοι να κάνουμε όποιες διορθωτικές ή συμπληρωματικές κινήσεις απαιτηθούν. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει αυξηθεί κατακόρυφα π.χ. η ζήτηση ηλεκτρικών ποδηλάτων, με αναμονές στις παραγγελίες που ξεπερνούν τους 4 μήνες. Η πλατφόρμα είναι πολύ απλή και εύχρηστη για τον καθένα. Θα υπάρχει μέριμνα και από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ να συνεχιστούν οι σχετικές δράσεις και στενή παρακολούθηση της πορείας υλοποίησής τους. Επίσης, υπάρχει μέριμνα για την εφοδιαστική αλυσίδα και με τα κίνητρα που έχουν δώσει για προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων σχετικών με την ηλεκτροκίνηση στις λιγνιτικές περιοχές.